Com cada any, el Reuters Institute de la universitat d’Oxford ha publicat el seu informe sobre consum de noticies. Enguany ha estat elaborat a 12 països, amb especial intenció sobre l’evolució que tenen en aquest sentit les noves tecnologies. A Report.cat hem volgut mostrar per mitjà d’una infografia les principals conclusions que mostra el Digital News Report 2015.
A nivell mundial, destaca l’augment en l’ús del telèfon mòbil (actualment anomenat smartphone) i la tauleta pel que respecta al consum d’informació. Dinamarca és el país de l’informe on més ciutadans asseguren llegir les noticies diàriament al seu telèfon. En concret, un 54% dels danesos enquestats ho fan, sent Espanya el segon país amb un 48%. Per la seva banda, un 29% del total d’enquestats afirmen seguir les noticies en vídeo, és a dir, que consumeixen les noticies en diferit per mitjà de píndoles en format vídeo a les webs i aplicacions de diferents mitjans i webs.
Però, com mostra la nostra infografia, els mitjans tradicionals (televisió, ràdio i diaris impresos) encara tenen molta vida per davant. El 89% dels enquestats arreu del món declaren seguir les noticies per mitjà de la ràdio o la televisió mentre que un 74% consumeixen diaris en paper o bé en llegeixen la seva versió digital.
Aquest informe també comença a apuntar un canvi de tendència en el model de negoci dels mitjans digitals. En concret, apunta que al voltant d’un 40% dels usuaris enquestats reconeix utilitzar bloquejadors d’anuncis al navegador (un software que, una vegada instal·lat, impedeix que es mostrin els anuncis de qualsevol web que es visiti). D’aquesta manera, els mitjans de comunicació digitals poden trobar una reducció important en els ‘clics’ rebuts als anuncis de la plana, el que pot afectar a la venda d’espais davant les empreses anunciants.
Espanya, ben informada
Espanya, que no lidera ni el rànquing d’implantació d’Internet ni el d’ús de noves tecnologies, és, en canvi, el país del Digital News Report 2015 on més ciutadans declaren estar interessats en l’actualitat. A més, també és el país on més ha crescut l’ús de les xarxes socials amb la finalitat de compartir i consumir les noticies. Les xarxes socials preferides per compartir noticies són Facebook i Twitter, tot i que el Reuters Institute considera també WhatsApp com una xarxa social. No en va, aquesta aplicació és, després de Facebook, la segona eina més utilitzada per compartir la informació que interessa als usuaris enquestats.
singulair antihistamine