De vegades, donar amb continguts interessants és com aquella platja plena de gent vestida de ratlles vermelles i blanques, on havíem de trobar on era en Wally. Aquell amic que sempre ens donava un cop de mà, perquè s’havia passat moltíssimes hores buscant o perquè tenia un ull clínic per trobar-lo, és al que avui en dia anomenaríem “content curator” o “curator“.
Alguns dels consells que donem a continuació són per gentilesa d’Eva Sanagustín, redactora web freelance especialitzada en estratègia i màrqueting de continguts i professora del curs de Content Curation que inicialment estava previst pel mes d’abril al Col·legi de Periodistes i que es celebrarà -com la resta de cursos de formació continuada- quan finalitzi el confinament per la Covid-19.
Què és exactament el “Content Curation”?
Seleccionar el millor article. Presentar la millor infografia. O simplement, compartir-ho a les nostres xarxes socials és la feina d’un curator. La feina d’aquesta figura consisteix a filtrar, recopilar i compartir continguts a les xarxes socials.
Internet és ple d’informació, però molts cops la majoria és irrellevant o incerta. És per això que necessitem cercadors que ens acostin a aquells que es puguin ajustar al que nosaltres necessitem o busquem.
El content curator, doncs, ha de buscar i compartir la informació, tot i que “sempre s’han de citar les fonts. No és fer un copiar i enganxar i prou”, assegura Sanagustín.
Actualment, doncs, disposem de moltes eines que ens ajuden a trobar millor el que busquem, però els curators són aquells que ens ajuden i seleccionen minuciosament per transmetre’ns allò que consideren més important.
Aplicacions estrella per un ‘content curator’
A continuació enumerem tres aplicacions que ajuden a fer una bona cura dels continguts. Són apps que es poden descarregar a l’smartphone. Amb elles, podreu anar introduint-vos en aquest món:
- Feedly: permet organitzar i seguir blocs, de manera que l’usuari podrà veure quins no ha llegit, per evitar caure en l’oblit d’entradetes que valien la pena (entre altres coses).
- Hootsuite: serveix per gestionar tota mena de xarxes socials en una mateixa, per portar un control més exacte de les xarxes socials de l’empresa per la qual treballem. O, simplement, per agrupar-les i poder veure en quin canal cal actualitzar o canviar el model de comunicació.
- Pocket: ens guarda els enllaços en un espai on podrem recuperar-los més tard, quan tinguem temps a llegir-los amb deteniment.
Molts cops, caiem en la infoxicació pel fet de voler intentar cobrir tota la informació en un temps molt limitat. Però amb aquestes aplicacions serà més senzill tot plegat, ja que permeten un ordre i un control sobre les dades molt elevat.
Com a conclusió final podem dir que el content curator ens serveix per millorar els processos de redacció i documentació. Per ajudar a empreses a tenir més repercussió i a què la informació que comparteixin, a part de didàctica, sigui útil. I, sobretot, que sigui just el que buscàvem.